Onderweg naar 😁home😁

11 januari 2020 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Beste allen,

Vakantie zit er bijna op. De laatste dagen praktisch niks gedaan. Mijn stappenteller is met een gemiddelde van 12000 terug gevallen naar 6500 door gewoon pure inactiviteit. Dus de foto's zijn ook gewoon nietszeggend...

Daarom maar een samenvatting van afgelopen 24 dagen:

Ik heb deze vakantie:

• 7x het vliegtuig gepakt. 4x Emirates en 3x Vietnam air. Beste vlucht tot nu toe.... Saigon naar Phu Quoc. Rimpelloos!
  • 2x de nachttrein.... ik zou hier nooit meer voor kiezen, niet mijn ding.
  • 8 verschillende soort hotels/overnachting  gehad. Meest decadent? De update op de V-spirit in Halong Bay. Soort Titanic met 3 slaapdekken. Klootjesvolk zat op dek 3 en ik op dek 1 met zelfs een ligbad🙄. Miste alleen wel Kate Winslet aan mijn zijde....😁. Meest armetierige slaapplek was natuurlijk de nachttrein naar SaPa, met kakkerlak in coupe🤔 Minste kamer in hotel was de GK Central in Saigon. De kamer was voor een superior echt te minimaal. Ik kon amper mijn spullen er in kwijt en de airco had ook maar 1 stand. Full! Meest romantische hotel was the library hotel in Hoi An. Geweldig!
  • Goed.... dus gevlogen, met de trein gereisd. Natuurlijk meerdere keren met prive-gids in een Mitsubishi  Outlander en Toyota Fordbus rond gereden. Spannend was ook de tocht achterop een scooter. meerdere keren gefietst. Gevaren op the V-spirit en op een Saipan. Leukste was natuur de saipantocht met de peddelentiteit.
  • 7 gidsen versleten, met SaPa gids May als degene met de meeste humor. Thai als degene die het droogst was van iedereen en Jolie het liefst. Jung het meest westers en Huyen het knapst.
  • Mooiste stad: Lastig denk toch Saigon en dan Hoi An en dan Hanoi.
  • Leukste excursie: Ja SaPa misschien qua natuur en avontuur, maar het is daar mooier in september en daarom kies ik maar voor Halong Bay.
  • Eten & drinken: Favoriete ontbijt was in Saigon (heerlijke omelet) goede yoghurtjes en goede koffie. Favoriete avondeten blijft toch echt de Bamboo Beef, die was goddelijk. Lekkerste bier vond ik Tiger Beer en goede 2e Hanoi Beer. Meest verrassend de Egg-Coffee en de Coconut-Coffee. Lekkerste fruit, the watermelon en dragon-fruit. Het ranzigste was, sorry voor de vega's toch echt de tofu, die vond ik echt nergens te haggelen.
  • Smerigste dingen: eh die markt in Mekong Delta was echt goor. Rat, slang, kikkers, onthoofde kippen en stank en bacteriën brrrrrr.
  • Gezondheid: tot zover goed, maar afkloppen natuurlijk, ben nog niet thuis.😉. 2x een imodium genomen als voorzorg maatregel. Tja... enkel enigszins verzwikt en een gekneusde teen die ik aan bed stootte. Geestelijk natuurlijk optimaal door vakantie... zelfs een 2,5 uur verwachte vertraging naar Dubai doet mij tot dusver helemaal niks.🙃 Meest slechtste moment, op mijn verjaardag rit naar Hoi An. Meest gelukkige gevoel de SaPa trekking👍🏻. Meest feestelijke gevoel op verjaardag... het feest naar 2020! Fysiek het slechtst, de nachttrein naar SaPa met geblesseerde enkel en draaiierig van moeheid.
  • Massages: 10 massages genoten. Beste massage heel verrassend op Phu Quoc. 90 minuten Vietnamese massage werd 2 uur lang en ik kreeg nog korting en betaalde 450.000 VD (€ 17,40). Slechtste massage.... in Hanoi, naam ben ik vergeten. Meest erotische massage Hoi An. Of het nu kwam omdat ik vertelde dat ik jarig was.... ik weet het niet...., maar handen kwamen waar ze bij eerdere massages nog niet geweest waren. 🙄Waarschijnlijk vergeten te zeggen dat ik de Vietnamese massage wilde......🥴
  • Mooiste Vietnamees/Engelse verspreking... bij bestellen vitamine booster-> vitamin butcher😂
  • Tinder eh wat zal ik zeggen meer dan 100 likes en 17 matches waarvan met 1 een biertje gedaan in SaPa. Een ander wilde naar mijn hotel komen in Saigon 😳 en kwam er niet in omdat het na 10en was😎😎 en een ander wilde dat ik ticket naar Phu Quoc kocht voor 2 nachten ongeremd kennismaken🙄........ op Phu Quoc geen Vietnamese match, echter wel met Oekraïense mokkels... brrrr.

• Wat kun je vervoeren op scooter.... Hier kan eigenlijk alles..... van Oled TV tot 5 mensen op 1 scooter alsmede een geit, heel aantal eenden. Rauw vlees open en bloot. Bloemstukken, honden, veel groenten en fruit, je kan er een fotocollage van maken, maar die bestaat waarschijnlijk al, dus heb ik het niet gedaan

Ga ik nog eens terug? Absoluut! 😁 misschien eind van het jaar....😏 schijn ik 51 te worden.☺️☺️☺️🤔

Iedereen bedankt voor het lezen en voor de algemeen positieve feedback. Spreek jullie allen binnenkort vast nog wel. Ik ga straks eerst proberen over Iran te vliegen zonder neergeschoten te worden🙄😳🙄.

Groetjes,

DjeeDjie

1. K.Hamstra:
    11 januari 2020
    Lest best wel thuis
    Hoi
  2. Sytze:
    11 januari 2020
    Ha broer, tot straks in Düsseldorf. Voorlopig de komende uren ff niets doen! Heerlijk. Ciao😘